top of page
Pismo odręczne dla dzieci

TERAPIA PEDAGOGICZNA

Terapia pedagogiczna to zbiór oddziaływań na zdolności poznawcze i aspekty emocjonalne, w celu wywołania pozytywnych przemian we wszystkich obszarach jego rozwoju. Dzięki spersonalizowanym ćwiczeniom,  zadaniom, narzędziom edukacyjnym, grą planszowym, specjalnym programom terapeutycznym oraz innym formom oddziaływania na dziecko, terapia pedagogiczna efektywnie rozwiązuje trudności związane z koncentracją, pamięcią, czytaniem, liczeniem i innymi problemami szkolnymi.

OFERTA TERAPEUTYCZNA

TERAPIA TRADYCYJNA​

Skupia się na wsparciu dzieci z trudnościami edukacyjnymi, rozwijając jednocześnie ich aspekty poznawcze, emocjonalne i społeczne.

 

Terapia opierająca się na korzystaniu z kart pracy, układanek, specjalnych gier planszowych i karcianych, zabawek edukacyjnych oraz innych narzędzi terapeutycznych.

TERAPIA NOWOCZESNA

Do przeprowadzenia zajęć wykorzystujemy różne technologie komputerowe w tym terapeutyczne gry komputerowe, programy multimedialne. Ta nowoczesna forma terapii jest skuteczna, zwłaszcza u dzieci, które nie odnajdują się w tradycyjnym modelu terapii pedagogicznej.

TERAPIA KOMPLEKSOWA​

W przypadku kompleksowej terapii pedagogicznej łączymy elementy terapii nowoczesnej i tradycyjnej. Dostosowujemy narzędzia i metody terapeutyczne do konkretnych potrzeb edukacyjnych dziecka oraz jego aktualnej sytuacji. 

PRZEBIEG TERAPII PEGAGOGICZNEJ:

1. Diagnoza pedagogiczna

Terapia zaczyna się od dokładnej analizy pedagogicznej, która umożliwia stworzenie spersonalizowanego programu terapeutycznego. To badanie identyfikuje mocne i słabe strony dziecka oraz prowadzi do określenia konkretnej sfery edukacyjnej, która wymaga wsparcia.

2. Plan terapii

Cele działań terapeutyczne są definiowane na podstawie wyników diagnozy, a plan terapii opiera się na starannie dobranych środkach i narzędziach terapeutycznych, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.

3. Cykl sesji terapeutycznych

W trakcie serii sesji terapeutycznych wdraża się spersonalizowany program terapii, który zosta dostosowany do konkretnych wymagań edukacyjnych dziecka. Ten plan terapeutyczny może ulec zmianie, jeżeli pojawią się odpowiednie uzasadnione powody.

4. Analiza wyników

Podczas serii sesji treningowych przeprowadza się ocenę i monitorowanie postępów, co umożliwia dostosowywanie planu terapii w trakcie trwania programu.

6.png

WSKAZANIA DO TERAPII PEGAGOGICZNEJ:

  • specjalne potrzeby edukacyjne - dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, a także ryzyko wystąpienia ww. dysfunkcji

  • obniżony potencjał intelektualny

  • wady wymowy

  • trudności w nauce, koncentracji, z pamięcią

  • obniżony poziom umiejętności manualnych oraz grafomotorycznych

  • zaburzenia SI, lateralizacji, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-słuchowej-ruchowej

  • zaburzenia przetwarzania słuchowego

  • spektrum autyzmu

  • choroby przewlekłe

  • niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym

ZASADY TERAPII PEDAGOGICZNEJ:

  • Zasada indywidualizacji metod i środków terapeutycznych: wybrane środki dostosowywane są do wieku, specyfiki i stopnia zaburzonej funkcji, głębokości i zakresu zaburzeń, mocnych stron, zainteresowań, aktualnego poziomu wiedzy i umiejętności ucznia. 

  • Zasada powolnego stopniowania trudności: kolejne zadania wprowadzane są stopniowo, od najłatwiejszych do najtrudniejszych, po upewnieniu się, że uczeń opanował w wystarczającym stopniu ćwiczone wcześniej kompetencje.

  • Zasada korekcji zaburzeń: wprowadzanie ćwiczeń najgłębiej zaburzonej funkcji i umiejętności opanowanych w najmniejszym stopniu, ale w taki sposób, by nie obciążać zanadto ucznia: ćwiczenia poszczególnych funkcji prowadzone są w kolejności naprzemiennej, z zadaniami odciążającymi i przerwami. Celem jest umożliwienie uczniowi regeneracji oraz utrzymania motywacji na zadowalającym poziomie. 

  • Zasada kompensacji zaburzeń: ćwiczenie funkcji zaburzonych z funkcjami zdrowymi, pełniącymi zadania kompensacyjne.

  • Zasady ciągłości oddziaływania terapeutycznego i systematyczności: utrzymywanie częstotliwości i regularności jednostek zajęć terapeutycznych w wystarczająco krótkich odstępach czasowych.

Adres

Samsonowice 19,

55-311 Kostomłoty

Telefon

Email

Social media

  • Facebook
  • Instagram

© 2035 by om.be. Powered and secured by Wix

bottom of page